Toshiba mainostaa HD DVD -soittimiaan Super Bowlissa miljoonilla dollareilla

Kaarlo Räihä
29. tammikuuta, 2008 13:00

Vaikka Blu-rayn ja HD DVD:n välinen taistelu on jo monien mielestä päättynyt Blu-rayn voittoon, ei HD DVD -leirissä nähdä asioita samalla tavalla. Viime viikolla Universalin Ken Graffeon liputti voimakkaasti HD DVD:n puolesta ja nyt Toshiba on valamassa toivoa paremmasta tulevaisuudesta kalliin mainoskampanjan muodossa.
Toshiban mainoskampanja ilmaantuu kuluttajien ruuduille tämän viikon sunnuntaina, kun amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan loppuottelu eli Super Bowl pelataan Arizonassa. Toshiba on maksanut lähes kolme miljoonaa dollaria ottelun yhteydessä esitettävästä 30 sekunnin mittaisesta mainoksesta, jonka tarkoituksena on mainostaa yrityksen HD-A3-, HD-A30- ja HD-A35-soittimia.
Kyseessä on siis selvästi kallein yksittäinen mainoskampanja, jota kummankaan teräväpiirtoleirin edustajat ovat rahoittaneet. Blu-ray-leirin mainoksia ei tapahtumassa nähdä, joka johtuu Home Media Magazinen saamien tietojen mukaan siitä, ettei Blu-ray-mainosta saatu ajoissa valmiiksi. Blu-ray-leiriä edustavan Andy Parsonsin mukaan tilanne ei kuitenkaan huolestuta, sillä Blu-ray-leirissä ei uskota yhden mainoksen luovan uskoa kuluttajiin HD DVD -formaatin paremmasta tulevaisuudesta.
Kuluttajien kosiskeluun Super Bowl on kuitenkin oiva tapahtuma, sillä monet yhdysvaltalaiset kuluttajat ovat varta vasten hankkineet teräväpiirtotelevision tapahtuman seuraamista varten, joten mainos tavoittaa useita miljoonia potentiaalisia ostajaehdokkaita. Nähtäväksi jää, onnistuuko mainos parantamaan HD DVD -formaatin tulevaisuutta vai muistetaanko se jatkossa HD DVD:n upottajana.

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.