Microsoft keskittyy Euroopan konsolimarkkinoihin

Lauri Jämsä
22. syyskuuta, 2007 13:44

Microsoftin Xbox 360 -pelikonsoli ei ole myynyt hyvin Japanissa, se ei ole mikään salaisuus. Yritys kertookin asettaneensa markkina-alueet tärkeysjärjestykseen, jonka kärjessä on tällä hetkellä Eurooppa.
Bloombergin haastattelussa Microsoftin tuotepäällikkö Aaron Greenberg kertoi Euroopan olevan olevan päähuomionkohde. "Kaikista tärkeintä on menestyä maailmanlaajuisesti, se voi tarkoittaa voittamista joillakin markkinoilla ja häviämistä toisilla", Greenberg totesi.
Microsoft on myynyt Japanissa Xbox 360 -konsoleita yhteensä noin 446 tuhatta kappaletta 2005-vuoden jälkeen. Luku riittää 8,7 prosentin markkinaosuuteen Japanin konsolimarkkinoilla. Microsoft kertoi viime viikolla aikeistaan lisätä pelivalikoimaansa Japanissa, mutta analyytikot ovat suhtautuneet tähänkin varauksellisesti. "On vaikea kuvitella Microsoftin enää kaappaavan merkittävää osaa Japanin markkinoista", latasi pelianalyytikko Hiroshi Kamide Japanin KBC Securitiesta.
Nintendon Wii-konsolia on myyty Japanissa noin 3,49 miljoonaa kappaletta. Sonyn PlayStation 3 -pelikonsolia on puolestaan myyty noin 1,17 miljoonaa kappaletta. Xbox 360:n lukemia ei kaunistele ainakaan se, että laitetta on myyty Japanissa selvästi kauemmin, kuin pahimpia kilpailijoitaan.
Muualla Xbox 360 on myynyt kuitenkin paremmin. Hinnanalennuksen ja uuden Halo 3 -pelin mediamylläkän siivittämänä konsoleita myytiin elokuun aikana maailmalla yhteensä 276 000 kappaletta, mikä on selvästi enemmän, kuin heinäkuun 170 000 myydyn konsolin saldo.

Lähde:
GamesIndustry.biz

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.