Citymarket avasi nettimusiikkikaupan

Kaarlo Räihä
4. elokuuta, 2007 11:30

Suomalaisten nettimusiikkikauppojen määrä kasvaa tasaiseen tahtiin ja uusin yrittäjä markkinoilla on K-Citymarket.
K-Citymarket ei kuitenkaan ole tehnyt itse uutta musiikkikauppaansa, vaan kauppa perustuu suomalaisten Securycastin, EasyZone Median ja Netello Systemsin ratkaisuihin, joita käyttävät mm. MTV3:n ja NetAnttilan vastaavat kaupat.
Kaupasta voi ostaa tuttuun tyyliin musiikkikappaleita joko yksittäisinä kappaleina tai sitten kokonaisina albumeina. Tämän lisäksi kaupasta saa ostettua soittoääniä ja musiikkia matkapuhelimeen.
Ostokset voi maksaa luottokortilla tai verkkopankin kautta ja yksittäisiä kappaleita voi maksaa myös tekstiviestillä. Yksittäisten kappaleiden hinnat vaihtelevat 1,19–1,39 euron välillä ja tämän päälle tulee jokaisesta maksutapahtumasta vielä laskutuspalkkio, joka on verkkopankin kautta 50 senttiä, luottokortin kohdalla 3% ostosummasta ja tekstiviestin kohdalla operaattorikohtainen veloitus. Ostoksista saa Plussa-pisteitä.
Kappaleet saa itselleen DRM-suojattuina Windows Media -tiedostoina, joita voi tallentaa myös CD-Audio-levyiksi muutaman kerran ja kappaleita voi siirtää myös kannettaviin mediasoittimiin, jotka tukevat Microsoftin DRM-suojauksia. Palvelun käyttämistä varten pitää tietokoneesta löytyä Windows 2000, XP tai Vista -käyttöjärjestelmä ja Windows Media Player 9.0 tai uudempi mediasoitin.
"Haluamme rohkaista asiakkaitamme kätevään ja nykyaikaiseen tapaan ostaa musiikkia. Meille on tärkeää, että asiakkaamme voivat turvallisesti tyydyttää musiikinnälkäänsä ja kerryttää samalla omaa Plussa-pistetiliään" sanoo Matti Mäkinen, joka toimii K-Citymarketin viihdepuolen tuoteryhmäpäällikkönä.
Lähteet:
Tietokone
Mediaviikko

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.