CBS osti Last.fm -verkkoradion 280 miljoonalla dollarilla

Petteri Pyyny
31. toukokuuta, 2007 7:06

Suomessa ehkä parhaiten TV-kanavastaan tunnettu mediajätti CBS on ostanut Last.fm-musiikkipalvelun 280 miljoonalla dollarilla eli noin 208 miljoonalla eurolla. Kauppa maksetaan rahana, eikä osakevaihtona.
Last.fm on Suomessakin suosiota kerännyt ns. sosiaalinen verkkoradio, joka oppii kuuntelijoiden musiikkimieltymyksistä ja osaa ehdottaa uusia artisteja ja kappaleita sen mukaan mistä muut vastaavaa musiikkia kuuntelevat käyttäjät pitävät. Brittiläinen Last.fm on perustettu vuonna 2002 ja palvelulla on yli 20 miljoonaa aktiivista käyttäjää yli 230 maassa.
CBS aikoo pitää Last.fm:n omana liikentoimintayksikkönään ja koko yhtiön henkilöstö tulee säilymään sellaisenaan. Last.fm:n tekninen tiimi tulee CBS:n mukaan osallistumaan myös muiden CBS:n verkkopalveluiden kehittämiseen.
Lähde: Lehdistötiedote

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.