Joost kiinnostaa mainostajia

Kaarlo Räihä
27. huhtikuuta, 2007 20:43

Internet-TV:n mullistajaksi povattu Joost kiinnostaa kuluttajien lisäksi myös mainostajia. Joost on saanut haalittua mukaan mainoksia yli kolmeltakymmeneltä suuren luokan yritykseltä, jotka ovat kaikki sitoutuneet mukaan vähintään kolmeksi kuukaudeksi.
"Yritysten kiinnostus on ollut valtavaa ja sen todistavat mukana olevat nimekkäät yritykset" kommentoi Joostin mainonnasta vastaava Nick Loria. "Internet-videoista on tulossa erittäin suosittu media mainostajien keskuudessa ja Joost mahdollistaa mainonnan kohdentamisen entistä paremmin" jatkaa Loria.
Kansainvälistä mainosaikaa ovat tällä hetkellä ostaneet Coca-Cola, HP, Intel ja Nike. Yhdysvalloissa tullaan näkemään mm. Electronic Artsin, Microsoftin, Nestlen, Sonyn ja Visan mainoksia. Euroopassa mainoksia nähdään mm. IBM:ltä, Nokialta, Vodafonelta ja Warnerilta.
Mainostajia kiinnostaa erityisesti palvelun vuorovaikutteisuus, sillä mainostajat saavat helposti selville kuinka tehokkaasti mainokset tehoavat kuluttajiin. Kun Joostin käyttäjä näkee kiinnostavan mainoksen voi hän klikata sitä hiirellä, jolloin mainostajan haluama websivu tai video avautuu ja käyttäjä pääsee tutustumaan tarkemmin mainostettavaan tuotteeseen tai palveluun. Samalla mainostaja saa tiedon siitä, että joku on tutustunut mainoksen sisältöön, jonka avulla mainostajat voivat tilastoida mitkä mainokset kiinnostavat kuluttajia.
Joostissa yritykset voivat mainostaa usealla eri tavalla, mutta pääpaino tulee olemaan 30 sekunnin mainoksissa, joita esitetään ohjelmien mainostauoilla. Tämän lisäksi ohjelmien päällä voi näyttää teksti- ja kuvamainoksia, joita käyttäjä voi myös klikata, jos mainostettu tuote tai palvelu kiinnostaa käyttäjää.
Mainossopimuksien myötä on helppo veikata että Joostin aukeaminen tavalliselle kuluttajalle ei ole enää kaukana. Tällä hetkellä Joost on vielä suljetussa beta-testauksessa, johon pääsee mukaan muiden beta-testaajien antamalla kutsulla.
Lähteet:
ClickZ
Streamingmedia

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.