Digitaalinen musiikki yhä tärkeämpää myös EMI:lle

Ilkka Ketola
20. huhtikuuta, 2006 14:53

Maailman kolmanneksi suurin levy-yhtiö EMI arvioi voittojensa kasvaneen noin 12 %:lla maaliskuun lopussa päättyneen tilvuoden aikana. Tärkeänä osana kasvua luomassa on ollut digitaalinen musiikki, jonka myynnin odotetaan kasvavan 150 prosentilla. Tällöin digitaalisen musiikin arvo olisi noin 160 miljoonaa euroa.
EMI odottaa kokonaisliikevaihdon kasvavan noin neljällä prosentilla. Kasvun vetureina toimivat levy-yhtiön supertähdet, joita ovat mm. Robbie Williams, Coldplay ja Gorillaz.
Vaikka digitaalinen musiikki onkin vahvassa kasvussa, on sen osuus EMI:n kokonaistuloista vielä varsin vaatimattomasti 5,5 prosenttia. Yhtiö on kuitenkin innoissaan viime vuonna toteuttamiensa uudelleenjärjestelyjen sekä digitaalisen musiikin myynnin mukanaan tuomista säästöistä, jotka molemmat paransivat yhtiön mukaan kannattavuutta.
Toimintojen uudelleenjärjestelyjen ja digitaaliseen musiikkiin panostamisen uskotaan kannattavan myös jatkossa, ja EMI odottaa saavuttavansa toimillaan reilun 43 miljoonan euron säästöt.
EMI:n julkaisemat luvut ovat vielä ennakkoarvioita päättyneestä tilikaudesta, lopullinen yhteenveto menneestä vuodesta julkistetaan 23. päivä toukokuuta.
Lähde:
EMI Group (lehdistötiedote)

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.