McDonald'silta musiikkia aterian mukaan

Jari Ketola
3. kesäkuuta, 2004 22:53

Pikaruokajätti McDonald's on tänään julkistanut yhdessä Sonyn kanssa uuden mainoskampanjansa, jossa jokaisen Yhdysvalloissa ostetun Big Mac Extra Value -aterian mukaan annetaan yksi ilmainen musiikkikappale Sonyn vast'ikään avaamasta Sony Connect-verkkomusiikkipalvelusta.
Sopimuksesta huhuttiin jo maaliskuussa, mutta silloin molemmat yhtiöt kieltäytyivät kommentoimasta aihetta. Nyt julkistettu kampanja otetaan käyttöön aluksi ainoastaan Yhdysvalloissa ja sen on tarkoitus kestää 6-10 viikkoa. Myöhemmin tänä vuonna Sony aikoo laajentaa palveluaan useaan Euroopan maahan ja sopimuksen mukaan vastaavanlainen kampanja aiotaan toteuttaa myös näissä maissa mahdollisuuksien mukaan.
McDonald'sille verkkomusiikin käyttö mainostäkynä on selkeä irtiotto imagoon, joka on alkanut nopeasti tuhoamaan sen uskottavuutta -- ja kannattavuutta -- etenkin Yhdysvalloissa. Ketju on alkanut olemaan leimallisesti "lasten ruokapaikka" -- imago, jonka syntymiseen vuosia kestänyt yhteistyö Disneyn kanssa on ollut varmastikin suurena syynä. McDonald's teki viime vuonna yhtiön historian ensimmäisen tappiollisen neljänneksen ja on pyrkinyt muuttamaan imagoaan ja asiakaskuntansa etenkin tärkeimmillä markkina-alueillaan avaamalla mm. kahvilaketjun ja uusimalla ruokalistojaan enemmän 20-30 -vuotiaiden nykyisiä ruokailutottumuksia vastaaviksi. Tähän strategiaan "trendikäs" sopimus Sonyn kanssa istunee kuin nyrkki silmään.
Lähde: Reuters / News.com

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.