Sony ja McDonald's yhteistyöhön

Jari Ketola
23. maaliskuuta, 2004 21:12

Los Angeles Timesin julkistamien tietojen mukaan elektroniikka- ja viihdejätti Sony ja pikaruokaketju McDonald's ovat solmimassa yhteistyösopimuksen tulevan Sony Connect -nettimusiikkipalvelun promotoimiseksi.
Yhteistyön myötä McDonald's tulisi tarjoamaan asiakkailleen ilmaisia musiikkikappaleita tiettyjen tuotteiden oston yhteydessä. Timesin tietojen mukaan McDonald's on lupautunut markkinoimaan kampanjaa 30 miljoonalla dollarilla (n. 24,4 miljoonalla eurolla). Vastaavasti Sony myisi promootiokappaleet alennettuun hintaan McDonald's:lle.
McDonald's kävi tiettävästi neuvotteluja myös Applen kanssa, ja viime vuonna julkisuuteen vuotaneen tiedon mukaan yhtiöt olisivat sopineet peräti miljardin kappaleen kaupasta. Syystä tai toisesta McDonald's on kuitenkin kääntymässä Sonyn puoleen. Sekä Sony että McDonald's on tuttuun tapaan kieltäytynyt kommentoimasta mahdollista kauppaa.
Ruoan ja musiikin yhdistäminen tuntuu olevan selkeä trendi Yhdysvalloissa. Melkoisen mediahuomion saaneen Pepsin ja Applen välisen iTunes-promootion lisäksi Starbucks ja Hewlett-Packard ovat kehittäneet oman järjestelmänsä, jossa asiakkaat voivat ostaa kahvinsa kanssa omien toiveiden mukaan räätälöidyn CD-levyn.
Sony Connect -palvelun lanseeraus tapahtunee Yhdysvalloissa kevään aikana. Palvelun kautta on tarjolla n. puoli miljoonaa musiikkikappaletta 0,99 dollarin, eli 80,5 sentin hintaan.
Lähde: News.com

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.