Iso latte muffinsin ja CD:n kera?

Petteri Pyyny
12. maaliskuuta, 2004 21:56

Mailman suurin kahvilaketju Starbucks on liittoutunut Hewlett-Packardin kanssa aikeinaan laajentaa kahviloidensa valikoima noin 250000 musiikkikappaleen valikoimalla. Kyseisestä musiikkivalikoimasta asiakkaat voivat lattea tai mochaa juodessaan valita kappaleita käyttäen HP:n taulu-PC:tä. Kun halutut kappaleet on valittu ja laitettu toivottuun järjestykseen, tilaus välitetään taulu-PC:ltä kahvilan tiskin taakse, jossa kappaleista poltetaan automaattisesti CD ja tälle tehdään samalla erikseen CD:tä varten räätälöidyt kannet. Luonnollisesti palvelimet, polttavat CD-asemat ja tulostimet ovat nekin HP:n käsialaa.
Viiden kappaleen poltto CD:lle maksaa 6,99 dollaria eli noin 5,72 euroa ja vastaavasti kokonaisen yhden artistin levyn poltto CD:lle maksaa 12,95 dollaria (n. 10,60 euroa). Ensimmäinen "musikaalinen kahvila" avataan Kaliforniassa jo ensi viikolla ja tämän jälkeen Starbucks aikoo laajentaa palvelun kaikkiin noin 2500 kahvilansa maailmanlaajuisesti seuraavan kahden vuoden sisällä.
Lähde: BusinessWeek.com

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.