Disney aloitti itsetuhoutuvien DVD-levyjen myynnin

Petteri Pyyny
10. syyskuuta, 2003 15:17

Itsetuhoutuvien elokuvalevyjen suositushinta on 6,99 dollaria eli noin 6,30 euroa ja niiden avulla Disney toivoo onnistuvansa murtamaan Blockbuster-ketjun yksinvaltiuden Yhdysvaltain (ja monen muun maan) videovuokrausmarkkinoilla.
Uudeksi ympäristökatastrofiksikin nimetty suunnitelma on tavallaan nerokas -- itsetuhoutuvien levyjen avulla mikä tahansa kulmakauppa tai kioski voi alkaa myymään "vuokraelokuvia", joita "vuokraajan" ei tarvitse muistaa palauttaa ajallaan takaisin liikkeeseen. Elokuvat on pakattu ilmatiiviiseen suojamuoviin ja kun muovi avataan, elokuvalevy alkaa hiljalleen hapettua, kunnes se on noin 48 tunnin kuluttua katselukelvoton.
Tekniikan levyille on toteuttanut yhtiö nimeltä Flexplay ja se kutsuu tuotettaan nimellä EZ-D ja väittää levyjen olevan 100% yhteensopivia tavallisten DVD-soitinten kanssa. Disneyn myyntikokeilu alkoi Yhdysvalloissa neljällä paikkakunnalla ja jos levyt osoittautuvat suosituksi, aikoo yhtiö laajentaa myyntialuetta lähikuukausien aikana.
Lähde: Reuters/MSNBC

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.