DVD ja CD tuomittu kuolemaan?

Jari Ketola
2. syyskuuta, 2003 20:34

Markkinatutkimusyhtiö Forrester Researchin julkaiseman tutkimuksen mukaan aineeton myynti, kuten esimerkiksi Applen iTunes -musiikkiverkkokauppa, tulee korvaamaan fyysiset mediat viihdeteollisuuden levityskanavina.
Selvityksen mukaan jo 20 prosenttia amerikkalaisista imuroi musiikkia jossain muodossa Internetistä. Näistä puolet ilmoitti myös ostavansa vähemmän CD-levyjä. Forresterin arvioiden mukaan viiden vuoden kuluessa musiikkiteollisuuden voitoista kolmannes tulee online-myynnistä. Myös videovuokraus siirtyy vähitellen kohti aineettomia palveluita. Viiden vuoden kuluttua n. 15 prosenttia vuokratuloista muodostuisi online tilausvideomyynnistä.
Avain online myynnin menestykseen on joustavuudessa. Jos kuluttajille tarjotaan videota, jota voi katsella vain omalla PC:llä, kiinnostus jäänee laimeaksi. Mutta jos saman elokuvan voi siirtää katseltavaksi olohuoneessa, esimerkiksi polttamalla elokuva CD:lle/DVD:lle tai siirtämällä se verkkoyhteyttä käyttäen, voisi palvelulle povata jonkinlaista menestystä.
Lähde:
CNET News

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.