Studiot syyttävät pika- ja tekstiviestejä surkeasta kesästä

Petteri Pyyny
23. elokuuta, 2003 0:35

Elokuvastudiot ovat keksineet selityksen sille, miksi tänä kesänä julkaistut elokuvat ovat lähes järjestään olleet taloudellisia floppeja. Syynä ei tietenkään ole millään muotoa se, että kesän aikana julkaistut elokuvat olisivat B-tasoa tai että niissä ryöstöviljeltäisiin vanhoja ideoita tai mitään muutakaan näin ennenkuulumatonta.
Ei. Elokuvastudiot ovat tulleet siihen lopputulokseen, että syynä ovat etenkin nuorison arkeen ujuttautuneet tavat käyttää tekstiviestejä ja ns. pikaviestiohjelmia (instant messaging), joiden avulla he pystyvät varoittamaan tuttujaan hyvissä ajoin jos ovat nähneet elokuvan, että onko se hintansa väärti vai ei.
Studioiden laskelmien mukaan vielä 5 vuotta sitten ns. tipahdustaso (eli kuinka paljon vähemmän katsojia on toisena viikonloppuna kuin elokuvan ensi-iltaviikonloppuna) kesällä julkaistujen elokuvien ensi-iltaviikonlopusta elokuvan toiseen viikonloppuun oli esim. Iso-Britanniassa noin 40%, kun se nyt on 51%.
Eli odottakaamme vain tovi, kunnes MPAA ajaa läpi lain, joka kieltää teksti- ja pikaviestit länsimaissa. Eihän toki ihmiskunnalla ole ennen näitä paholaisen keksintöjä ollut minkäänlaista tapaa kommunikoida keskenään ja levittää perättömiä juoruja vaivalla valmistetuista B-luokan elokuvista, kuten Gigli ja Hulk, jotka molemmat ovat laskeutuneet komeasti mahalleen tämän kesän katsojatilastoissa.
Lähde: The Independent

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.