Yhdysvalloissa alkaa mainoskampanja piratismia vastaan

Petteri Pyyny
26. syyskuuta, 2002 20:56

RIAA:n jäsenet eli käytännössä "Viisi Suurta" levy-yhtiötä ovat rahoittaneet useamman kuukauden ajan kestävän mainoskampanjan Yhdysvalloissa, joka kattaa niin TV- kuin lehtimainonnankin. Mainoskampanjan tarkoituksena on "valistaa" suurta yleisöä siitä, miten verkosta musiikin imurointi on laitonta.
Mainoskampanjan mannekiineina käytetään tunnettuja artisteja, mm. Britney Spearsia, Eminemiä ja Missy Elliottia. Kampanja avataan tänään Yhdysvaltain Kongressin verkkopiratismitilaisuudessa, jossa mainokset näytetään ensimmäistä kertaa ennen niiden julkistusta TV-kanavilla.
Tietysti voidaan kysyä, miten mainoskampanja, jonka mannekiineina käytetään niitä harvoja artisteja, jotka ovat tulleet multimiljonääreiksi musiikillaan, onnistuu vakuuttamaan yleisön siitä, että heidän elinehtonsa on uhattuna verkkopiratismin ansiosta. Varsinkin kun useat suuret tutkimuslaitokset ovat tutkimuksissaan havainneet, että verkkopiratismi itseasiassa kasvattaa CD-levyjen myyntiä..

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.