Verkkokauppa.com paljasti mitä tuotteita palautetaan ja korjataan eniten

Manu Pitkänen
2. huhtikuuta, 2013 14:32

Verkkokauppa.com on tehnyt ostosten tekemisestä heidän verkkokaupassaan aiempaa avoimempaa paljastamalla kuinka suuri osa ostetuista laitteista palautetaan takaisin tai joudutaan huoltamaan. Tietoja tarjotaan asiakkaiden ostopäätösten tueksi.
Verkkokauppa.comin Facebook-sivuilla päätöstä on kiitelty asiakkaiden puolelta. Kuluttajilta säästyy aikaa ja vaivaa, kun he onnistuvat välttämään kaikkein vikaherkimmät tuotteet. Vertailemalla saman valmistajan tuotteiden palautus- ja huoltoprosentteja asiakas näkee mitä yhtiötä kannattaa suosia ja mitä ei.
Tästä on varmasti hyötyä myös Verkkokauppa.comille, vaikkei yhtiö sillä retostele julkisesti. Kun asiakasmassoja saadaan ohjattua vähävikaisten tuotteiden pariin, tarkoittaa se Verkkokauppa.comille säästöä. Tuotepalautukset ja -huollot tulevat myyjälle aina kalliiksi.
Jää nähtäväksi yleistyykö Verkkokauppa.comin käytäntö suomalaisten verkkokauppojen keskuudessa.
Verkkokauppa.comin mukaan kuuden kuukauden seurantajakson aikana palautettiin eniten Eizon 19-tuumaista FlexScan S1902SH-BK -näyttöä (palautusprosentti yli 10 %). Huolletuin tuote oli MSI:n Z68A-GD65-emolevy (huoltoprosentti yli 10 % ja palautusprosentti 4,17 %). Huolto- ja palautusprosentit esitetään mikäli tuotteesta on kerätty tilastollisesti riittävä määrä tietoa. Huolto- ja palautustietoa kerätään Verkkokauppa.comin huolto- ja varastointijärjestelmistä.

Lue myös nämä
Tägit
Verkkokauppa.com verkkokauppa
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.