Uusi artikkeli: World of Warcraft Cataclysm - Tom's Hardwaren opas suorituskykyyn

Teemu Laitila
6. joulukuuta, 2010 14:37

Huomenna 7.12 julkaistaan monien innokkaasti odottama World of Warcraft: Cataclysm. Pelin uusimmassa osassa palataan taas Eastern Kingdomiin ja tavataan monia vanhoja rakkaita vihollisia. Vanhaan tarinaan palaaminen onkin ainut, mikä lisäosassa on vanhaa.
Blizzardin kehittäjät ovat jatkaneet työskentelyä 3D-moottorin parissa ja jo viimeisimmän 4.0.1-päivityksen myötä käyttöön tulivat muun muassa aiempaa sulavampi laavan ja veden renderöinti, auringonsäde-efektit sekä koekäytössä oleva DirectX 11 -tuki, jolla testien mukaan on todellinen vaikutus suorituskykyyn.
Vaikka World of Warcraft ei perusasetuksilla ajettuna ole kaikkein raskaimmasta päästä pelejä, kaikkien namikoiden kääntäminen kaakkoon saa silti keskivertoa nopeammankin pelikoneen kyykkäämään. Tässä laajassa artikkelissa käydään läpi grafiikan asetusten yksityiskohdat ja niiden merkitys pelikokemuksen ja suorituskyvyn kannalta.
Suorituskykymittaukset on ajettu yhteensä 24 eri näytönohjaimella AMD:lta ja Nvidialta ja mukana on läjä prosessoreita AMD:lta ja Inteliltä, joilla testataan kellotaajuuden, ytimien määrän ja välimuistin määrän merkitys Cataclysmin tapauksessa.
World of Warcraft: Cataclysm - Tom's Hardwaren opas suorituskykyyn

Lue myös nämä
Tägit
World of Warcraft artikkeli
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.