YouTube täytti 5 vuotta, saavutti uuden merkkipaalun

Matti Robinson
17. toukokuuta, 2010 11:29

YouTube kertoi eilen, että se tavoittaa katsojia tehokkaammin kuin kolmen Yhdysvaltojen suurimman televisiokanavan primetime eli paras katseluaika. Tämä tarkoittaa, että juuri viisi vuotta täyttänyt YouTube tarjoaa yli 2 miljardia videonäyttöä päivää kohti. Edellinen miljardin merkkipaalu saavutettiin arviolta vuosi sitten, mutta YouTube kertoi siitä virallisesti vasta lokakuussa 2009.
YouTube julkaisi synttäreiden kunniaksi FiveYear-kanavan, johon on koottu videoita ihmisten kertomuksista kuinka YouTube on vaikuttanut heidän elämiinsä. Kanavaan voi lähettää myös omia videoita, jotka esitellään kanavan sivuilta löytyvässä karttanäkymässä.
Verkkojulkaisu TechCrunch kokosi mielenkiintoisia faktoja YouTubesta, jotka kertovat paitsi sivuston suosiosta, myös vuosien varrella saavutetuista merkkipaaluista sekä suosituista videoista ja käyttäjistä. Tässä muutamia niistä:



Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.