Billboard-lehti listaa myydyimmän verkkomusiikin

Petteri Pyyny
3. heinäkuuta, 2003 20:46

Legendaarinen Billboard -lehti on alkanut julkaista sivuillaan perinteisten Yhdysvaltain levy- ja singlemyyntilistojen lisäksi myös myydyimpien digitaalisten musiikkikappaleiden listaa.
Uusi palvelu, "Hot on the Web", kerää tietoja lähes kaikista suurimmista verkkomusiikkipalveluista ja koostaa niistä viikottaisen myyntitilaston, joka toimitetaan sekä verkkoon että paperilehden sivuille. Palvelun tiedot tulevat Billboardin emoyhtiön, hollantilaisen VNU Median toisen tytäryhtiön, Nielsen SoundScanin kautta. Listat käsittävät ainoastaan maksetut, kokonaan imuroidut kappaleet . Ainoa suuri digitaalisen musiikin myyjä, joka vaikuttaa puuttuvan listojen lähdeluettelosta on Applen iTunes.
Lisää aiheesta:
Billboard.com
News.com

Lue myös nämä
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.