AfterDawn logo

Firefoxin logo uudistuu taas – Tältä näyttää nykyaikainen tulikettu

Manu Pitkänen Manu Pitkänen
3 kommenttia

Mozillalla näyttää olevan kova tarve uudistaa Firefoxia perinpohjaisesti. Eilen uutisoimme Mozillan aikeista julkaista Firefoxista myöhemmin syksyllä maksullinen premium-versio ja nyt yhtiö on uudistanut Firefoxin ilmeen kokonaan.

Jatkossa Firefoxilla tarkoitetaan suurempaa sovellusjoukkoa, johon sisältyy selaimen lisäksi Firefox Send-, Firefox Monitor- ja Firefox Lockwise -ohjelmistotuotteet. Vanha selain tunnetaan jatkossa Firefox Browserina, vaikka useimpien mielissä se saattaakin säilyä edelleen sinä ainoana ja oikeana Firefoxina. Logouudistuksen tavoitteena oli kehittää ilme, joka olisi mahdollisimman yhtenäinen kaikkien tuotteiden kanssa.

Firefox-brändin logona toimii ketun tulista häntää kuvaava kiehkura. Firefox Browserissa taas näkyy selvemmin vanhat elementit eli maapallo ja sitä sylissään pitävä tulikettu, jota on kuitenkin nyt tyylitelty abraktimpaan suuntaan. Kolmen muun ohjelman logot poikkeavat kuitenkin tyylillisesti huomattavasti Firefox Browserista. Värimaailma on sama kuin edellisissäkin, mutta ääriviivamainen ulkoasu antaa kuitenkin instagramimaisen mielikuvan.

3 KOMMENTTIA

TheMeII1/3

Tuo kettu joka on aina ollu hyppäämässä maapallon taakse / halaamassa maapalloa on paljon parempi kuin avaruudessa chillaileva kettu jonka takana nyt vaan sattuu olemaan maapallo.

Edit, ei se ookkaan enää ees maapallo ku on vaan tavallinen kettu sinisen pallon edessä. Tuo tosin on jo nykysessä versiossa tapahtunu muutos.

Tinke82/3

Ekaluokkalainenkin piirtää paremman

Bazilli3/3

Keskittyisivät vain siihen loistavaan selaimeen eivätkä alkaisi sotkemaan noiden muiden turhakkeiden kanssa, joita kukaan ei edes muista parin vuoden päästä.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT