AfterDawn logo

Samsung suunnittelee brändin ja logon totaalista uudistamista

Teemu Laitila Teemu Laitila
1 kommentti

Samsungin kerrotaan suunnittelevan yhtiön nykyisen brändin laittamista kokonaan uusiksi. Australialaisen Channel News -kanavan alunperin kertomien tietojen mukaan yhtiön brändiuudistusta on palkattu vetämään Scott Bedbury, joka on aiemmin työskennellyt muun muassa Niken ja Starbucks-kahvilaketjun julkisuuskuvan parissa.

Channel Newsin tietojen mukaan Samsungin tyylimuutoksen mukana heitetään romukoppaan myös yhtiön nykyinen usein sinisellä pohjalla nähty Samsung-logo. Samsungin kerrotaan uudella tyylillään tavoittelevan yhtiön tuotteiden yhdistämistä lifestyle-aktiviteetteihin samaan tapaan jota esimerkiksi Nike käyttää mainonnassaan. Uusi ilme on tarkoitus lanseerata ensi vuoden tammikuussa järjestettävillä CES-messuilla.

Brändiuudistuksen lisäksi huhuissa kerrotaan jo Samsungin CES-messuille suunnittelemista tuotejulkistuksista. Televisiot ovat perinteisesti kuluttajaelektroniikkamessujen peruskauraa ja Samsungin kerrotaan esittelevän messuilla esimerkiksi OLED-televisioita sekä yhtiön älypuhelimissa aiemmin nähtyyn Bada-käyttöjärjestelmään perustuvia äly-tv-laitteita.

1 KOMMENTTI

Sefriol1/1

On tavallaan hyvä ja huono idea tehdä brändiuudistus nyt. Juuri nyt monet ihmiset ovat tottuneet nykyiseen brändiin ja rakentaneet ostopäätöksensä sen mukaan. Äkillisellä brändimuutoksella on suuri riski mennä pieleen ja asiakkaita katoaa tai sillä ei ole mitään vaikutusta (=turhaa rahan menoa). Mutta toisaalta (vaikka en tiedäkään mitä suurta vikaa nykyisessä brändissä on) niin on se järkevää tehdä asiat ajoissa eikä liian myöhään, sillä nyt mahdollisista virheistä on Samsungin helppo pelastua.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT