AfterDawn logo

Miljoonat nettimainokset hävisivät: Googlen mainosalusta meni rikki

Manu Pitkänen Manu Pitkänen
3 kommenttia

Googlen verkkomainosten välitykseen tarkoitettu DoubleClick-alusta oli tänään noin 90 minuutin ajan alhaalla, mistä johtuen mainokset piihkiytyivät pois useilta verkkosivustoilta. Palvelun kaatuminen saattoi näkyä myös verkkosivujen hitaana lataantumisena.

DoubleClickin kaatuminen aiheuttaa lukuisille verkkosivustojen ylläpitäjille tulonmenetyksiä. Erään arvion mukaan menetysten suuruusluokka on noin miljoona dollaria jokaista tuntia kohden. DoubleClickiä käyttävät muun muassa BuzzFeed, Time, Forbes, Vox, Gawker ja MarketWatch.

Vaikka Googlella onkin verkon mainosbisneksessä suuri jalanjälki, ei Internet täysin mainoksettomaksi mennyt DoubleClick-häiriön takia.

Päivitys (klo. 17.55). DoubleClick näyttää palanneen toimintakuntoon noin 90 minuutin käyttökatkon jälkeen.

3 KOMMENTTIA

JoniS1/3

vaikutti ilmeisesti afterdawniin tuo hitaus? ainakin itsellä oli reilun tunnin ihan turha yrittää saada ad:n sivuja latautumaan kokonaan.

Lumikki2/3

Hidastusta tulee vain jos asiaa ei löydy, tällöin tulee aikavakio vastaan. Sen sijaan kun estää sen palvelun niin että se ei toimi, tällöin ei tule mitään hidastusta.

Muutenkin nuo kolmannen osapuolen jutut (mainokset, seurannat, jne..) hidastatavat ihan hirveesti web-sivuja.

dbsucks (vahvistamaton)3/3

Kaikkihan nuo doubleclikcit sun muun pelletavaran kuitenkin blokkaa selailustaan, niin mikähän tässä oli uutisen arvoista???

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT